جلسه مشترک کارگروه رنگرزی، چاپ و تکمیل و کارگروه بافندگی انجمن برگزار شد

ظهر روز سه شنبه نوزدهم خردادماه جلسه کارگروه مشترک بافندگی و رنگرزی، چاپ و تکمیل به‌صورت حضوری و آنلاین در محل دفتر انجمن صنایع نساجی ایران برگزار شد.

ظهر روز سه شنبه نوزدهم خردادماه جلسه کارگروه مشترک بافندگی و رنگرزی، چاپ و تکمیل به‌صورت حضوری و آنلاین در محل دفتر انجمن صنایع نساجی ایران برگزار شد.

در این نشست، فعالان صنعت نساجی به طرح و بررسی دغدغه‌های واحدهای تولیدی پرداختند. مشکلات ثبت سفارش و تخصیص ارز، بلاتکلیفی ثبت سفارش‌های گذشته، افزایش هزینه تأمین مواد اولیه و تأثیر آن بر روند تولید از جمله موضوعات اصلی جلسه بود. همچنین وضعیت بازار مواد اولیه و افزایش هزینه‌های تولید و چالش‌های پیش روی واحدهای تولیدی در تأمین به‌موقع نیازهای خود مورد بحث قرار گرفت.بخش دیگری از جلسه به موضوع تأمین انرژی اختصاص داشت. اعضا ضمن بررسی نحوه محاسبه هزینه‌های برق و ترانزیت، به مشکلات ناشی از خرید برق از بورس انرژی، نبود شفافیت در برخی هزینه‌های ترانزیت، افزایش بار مالی واحدهای صنعتی و الزامات جدید خرید برق پرداختند. همچنین فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی و نقش آن در تأمین برق پایدار صنایع مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه نیز در خصوص رأی دیوان عدالت اداری علیه سازمان تأمین اجتماعی که بر اساس آن، بدهی‌های مرتبط با اصلاح عنوان شغلی ابطال گردیده است مورد بررسی قرار گرفت.و در پایان پیشنهاد برگزاری جلسات مشترک با مدیران تولید و فعالان زنجیره تأمین صنعت نساجی، از جمله رؤسا و دبیران کارگروه های مرتبط را مطرح کردند تا مسائل و مشکلات صنعت به صورت هماهنگ‌تر و با مشارکت بیشتر ذی‌نفعان پیگیری شود.

دبیرخانه انجمن نساجی ایران

این خبر در واحد اخبار انجمن صنایع نساجی ایران تهیه و به نگارش در آمده است

نظرات شما

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

آدرس پست الکترونیکی شما نمایش داده نخواهد شد